IBS

Hallå! Nu sitter jag här nyduschad o fräsch efter ett träningspass på gymmet. Blev inget långt träningspass då jag mådde så jäkla illa, va så illamående. Kan bli det ibland pga. min mage. Har alltid haft en problem mage o kommer alltid ha det. Fick veta att jag har "IBS (irritable bowl syndrome- irriterad tjocktarm)" när jag va hos en magdoktor för två år sedan o gjorde massa olika tester för att jag hade så mycket problem med magen. Då hade jag ingen aning om vare va o nästan ingen annan heller. Magkatarr, laktosintolerans o glutenallergi vet ju typ alla vare är. Men nu börjar allt fler veta det här o det står att det är en av världens vanligaste sjukdomar o det är oftast tjejer som får det. I alla fall så tar jag medicin o såå som hjälper lite, men det går i vågor det där. Ibland känns den hur bra som helst o ibland så är allting bara fel o den mår jätte dåligt o jag också då. Men träningen hjälper att hålla magen bra, så måste verkligen komma igång att börja träna mer o lägga om min kost också. Tycker det är jobbigt att skriva det här, men kände bara att få skriva av mig om det här. Har tänkt göra det förut också men aldrig kommit dit. Vet bara hur jobbigt jag tyckte det va att berätta för min pojkvän om det här för första gången haha. Men nu vet ni i alla fall om min mage. Hörs kanske later! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback