Skansen

Hellu! Vilken härlig dag det har varit idag. Jag är så glad o det har varit så härligt väder ute, såååå underbart! Älskar den där känslan när man är så glad så det känns som att det inte finns något i hela världen som kan göra en på dåligt humör, önskar att man alltid hade den känslan.

Åkte till Skansen med klassen idag i alla fall på vår sista lektion, eller det va bara jag, Erik, Sandra och Lisa som drog dit för att guida om olika djur. Vi kom väl dit runt halv två tror jag o drog därifrån strax efter halv fem. Först tog vi en rundtur runt i parken o kollade lite på djuren, gick även in på lill-skansen o kollade runt, trevligttrevligt. Vi köpte även sockervadd, så sjukt gott! Jag guidade om brunbjörn och gråsäl, hade dock väldigt svårt för att vara seriös i början o glömde bort va jag skulle säga o sådär, så blev rätt många omtagningar men lyckades tillslut i alla fall, så det va skönt! Vi filmade allt eftersom vår lärare inte följde med och nu har jag bara 3 guidningar kvar att göra innan studenten, men det kommer nog gå bra.

Ja, har varit en riktigt härlig dag i alla fall o imorgon är jag ledig. Så sköööönt! Hoppas ni också har haft en härlig dag! Pussar!


Mums!


Trackback